Ігри для дітей удома
Перегони
На аркуші в клітинку ми довільно малюєте трасу і виставляєте крапки на лінії старту. За кожен хід "машинка" може проїхати або стільки ж клітин, як і за попередній, або на одну більше. Завдання – пройти всю трасу і не вилетіти з поворотів. Той, хто не розрахував траєкторії і врізався у край, починає знову з одиничного руху.
Я беру з собою в дорогу…
Ведучий замислює правило-критерій, за яким він "візьме в дорогу" ті або інші предмети. Наприклад, це можуть бути всі круглі предмети або, складніше, їстівні, що починаються з голосної.
Він починає гру, даючи одну правильну відповідь: "Я беру з собою кавун". Інші учасники ставлять ведучому питання, чи бере він із собою банан, апельсин, огірок тощо, і з відповідей "так" або "ні" намагаються відгадати правило.
Шнуцати
Ведучий загадує дієслово та заміняє його словом "шнуцати". Решта мають відгадати, ставлячи запитання: що потрібно для того, щоби добряче пошнуцати, коли люди найчастіше шнуцають, чи є в шнуцерів професійне свято тощо.
Потрійна нісенітниця
Кожен загадує літеру і складає смішну фразу з трьох або більше слів, щоби кожне починалося саме з цієї літери.
Розсипані сірники
Гра покликана розвивати не лише логічне, а й образне мислення. Цікаво, що грати в неї можна і в приміщенні, і надворі. Необхідно розсипати сірники на рівну поверхню (якомога більш хаотично), а потім дати учасникам команду скласти із сірників якусь фігуру: чи то звіра, чи будь-який предмет. Перемогу здобуває не тільки той, хто впорається найшвидше, а й той, хто виконає завдання найбільш старанно. Ця гра є однією з тих, що якнайкраще розвиває у дитини ліву півкулю мозку — творчий бік особистості.
Хто більше?
Підійде для наймолодших школярів. Це змагання допоможе розвивати моторику рук та спритність. Для його проведення необхідні лише мотузки (приблизно до 1 метра), їх кількість відповідає кількості учасників. Суть цієї вправи полягає у зав’язуванні вузлів на час. Перемогу здобуває той, у кого вузлів виявиться найбільше. Така гра має більш розважальний характер, однак стане чудовим варіантом розминки між заняттями.
Більбоке
Це така старовинна французька гра, що бабусі й дідусі, і навіть прабабусі і прадідусі можуть пригадати, як грали в неї.
Для цієї гри треба взяти товсту нитку або шнурок довжиною приблизно 45 см. Один з його кінців приклеюється липкою стрічкою до тенісної кульки, а інший - до денця пластмасового стаканчика. Можна також прив'язати кінець нитки до ручки пластмасової кружки.
У грі беруть участь кілька людей. Від гравця потрібно підкинути кульку вгору і зловити її в стаканчик або кружку. За це й нараховуються бали. Ловити кульку потрібно по черзі, до промаху. Промахнувшись, гравець передає більбоке наступному гравцеві. Виграє той, хто першим набере обговорену кількість очок.
Утримай сірники
Покладіть на стіл п'ять сірників і спробуйте взяти один із них великими пальцями. Тепер підніміть другий сірник двома вказівними пальцями.
Тепер третій — двома середніми пальцями. Потім четвертий — двома безіменними. І, нарешті, п'ятий — двома мізинцями. Хто упустив сірник, залишає гру!
Скільки сірників
Візьміть сірникову коробку і покладіть у неї два сірники. Потрясіть коробку і запитайте у дітей, як вони вважають, скільки сірників зараз лежить у коробці. Діти також можуть потрясти коробку, потримати її в руках. Але відкривати коробку може тільки ведучий. Отже, тепер ви відкриваєте коробку і даєте дітям можливість перерахувати сірники. Перемагає той, хто назвав максимально близьку до правильної кількість.
Тепер можете ускладнити завдання: відвернувшись від дітей, додайте декілька сірників. Нехай діти знову відгадують їх кількість.
Міста
Потрібно називати міста, що починаються з тієї літери, на яку закінчується місто, назване останнім гравцем. Якщо останнє назване місто закінчується на Ь, И, то береться передостання літера.
Приклад: Анкара - Альбертвіль - Лондон - Миколаїв і т. д.
Гра майже нескінченна, тому що, по-перше, багато міст, по-друге, ніхто не записує вже названі і повторення через якийсь час можуть просто не помітити. Гра хороша в тривалих поїздках або під час довгого очікування . Розвиває не тільки кмітливість, але й знання географії, тому що паралельно можна давати якісь короткі описи містах (в якій країні знаходиться, чим примітний і т. д.).
Холодно-гаряче
Грати можна в кімнаті. Один з учасників виходить за двері, а решта дітей ховають який-небудь предмет і звуть ведучого. Його завдання - знайти цей предмет, а решта гравців повинні підказувати йому де знаходиться цей предмет словами - «Холодно», «Гаряче», «Тепло», «Дуже гаряче». Як тільки ведучий наближається до предмета - треба говорити - «Тепліше», віддаляється - «Холодніше» .
Море хвилюється раз…
Обирається ведучий. Він відвертається від інших і вимовляє віршик (поки він каже, всі гравці хаотично рухаються).
Море хвилюється раз,
Море хвилюється два,
Море хвилюється три,
Морська фігура на місці замри!
Гравці завмирають, зображуючи "морські" фігури. Ведучий підходить до будь-якого гравця, доторкається до нього рукою - гравець зображує, кого саме він показує. Завдання ведучого - відгадати, що це за фігура.
Якщо гравець зображує не схоже, він стає водою на наступний етап. Звичайно, іноді ведучий і сам спеціально "засуджує" якогось гравця, але тоді можна вирішити спірне питання колективно. Було ще ускладнення до правил: якщо який-небудь гравець ворушився чи сміявся під час "виступу" іншого, то він ставав водою.
Загадуються також: Звірина фігура, Пташина фігура, Клоун-фігура, Робоча фігура, Божевільна фігура і так далі, на що фантазії вистачить:)))
Камінь, ножиці, папір
Гравців повинно бути двоє. Спочатку потрібно запам'ятати 3 знаки, які можна зобразити рукою.
Камінь - кулак,
Папір - розпрямити долоню,
Ножиці - виставити 2 пальці.
тепер грають вимовляють - «Камінь, ножиці, папір» і складають рукою якийсь знак, а потім з'ясовують, хто переміг.
Принцип такий:
Папір слабкіше ніж ножиці, бо вони її ріжуть;
Камінь слабкіше ніж папір, тому та його накриває;
ножиці слабкіше ніж камінь, бо він може їх розбити.
Здогадайся – що це?
Дуже весела гра, брати участь можуть і дорослі.
Вибирається ведучий. Він задумує який-небудь предмет, пише його на папірці, а потім намагається зобразити його мімікою і жестами, решта учасників, намагаються здогадатися про що йде мова. Хто першим здогадався - стає новим ведучим (або отримує приз).
Долоньки
Учасників повинно бути двоє. Вони сідають за стіл один навпроти одного. Перша дитина кладе руки на стіл долонями вгору, другий тримає руки долонями вниз. Другий гравець швидким рухом намагається доторкнутися своїми долонями першого. Якщо йому вдалося доторкнутися до долоньок товариша, то гравці міняються ролями.
Так чи ні
Обирається ведучий, він загадує слово. Це може бути предмет, людина, фрукт, тварина. Інші гравці намагаються відгадати загадане слово, задаючи ведучому питання, на які він повинен відповідати: «Так» або «Ні». Якщо він не може дати точної відповіді, то каже: «Не знаю». Хто відгадає слово - той стає ведучим.
Камінчики
Кількість учасників: від 2 до 4
Що знадобиться: по 3 камінчика або будь-яких маленьких круглих предмета, які можна затиснути в кулачку.
Правила гри для двох: обидва учасники в кулачку ховають за спиною 1, 2 або 3 камінчика, щоб заплутати суперника. А можна обманути і залишити руку порожньою. За сигналом обидва гравці виставляють перед собою «в гру» затиснутий кулак. Тепер завдання – вгадати, скільки камінців всього зараз в грі, і вони по черзі називають свій варіант числа від 0 до 6. Але повторюватися не можна. Наприклад, якщо перший гравець назве «п’ять», то другий вибирає з решти чисел. Далі розтискають кулаки і дивляться, хто виграв. Той хто вгадав викидає один свій камінчик і гра триває. Якщо ніхто не вгадав, то просто грають далі. Перемагає той, хто позбувся всіх камінчиків раніше.
Ще смішніше грати в три камінчика втрьох або вчотирьох. Головне – не забути змінити варіанти відповідей від 0 до 9 і від 0 до 12. До речі, ця старовинна французька гра раніше використовувалася не тільки для розваг, а й для вирішення спорів.
ІГРИ НА ПАПЕРІ
Бики та корови
Кожен гравець задумує тризначне число та намагається відгадати число суперника. "Бик" – це правильна цифра, котра стоїть на правильному місці. "Корова" – правильна цифра, але не на правильному місці.
Наприклад, якщо загадане число "273", а суперник робить припущення "123", то відповідь буде "один бик та одна корова". При цьому перший гравець не каже, котра з цифр є биком, а яка – коровою, тож суперникові треба зробити кілька спроб та скористатися логікою.
Так само можна грати і з чотиризначними числами, і зі словами з 4-5 літер.
Домальовки
Для гри потрібні два олівці різних кольорів та аркуш паперу. Один із гравців малює лінію своїм олівцем, а інший перетворює цю лінію на щось своє. Аркуш у ході гри можна перевертати. Можна домальовувати будь-яку закарлючку до кумедного створіння, додаючи руки, ноги та очі.
Карлючки
Кожен з гравців малює на своєму аркуші карлючку, після цього гравці обмінюються аркушами та домальовують чужі карлючки таким чином, аби вийшов якийсь осмислений малюнок.
Хрестики-нулики
Це класична, але майже забута сьогодні гра. Найпростіші хрестики-нулики - на квадратному полі три на три. Але є і складний варіант - на великому аркуші в клітинку, де потрібно поставити 5 хрестиків або 5 нуликів в ряд: по вертикалі, горизонталі або діагоналі.
Складач
Обираємо довге слово, пишемо його зверху на кожному листочку, і потім з літер цього слова складаємо короткі слова. Зручніше виписувати слова стовпчиками - з 4 літер, з 5 літер, з 6 літер, з 7 і більше. Як правило, грають на час - 10 або 15 хвилин. Після гри кожен зачитує список слів, який він встиг скласти з великого слова.
Нісенітниця
Спочатку всі гравці мовчки пишуть на своєму аркуші відповідь на питання «Хто?». (Наприклад – слон). Листочок загортається, аби напису не було видно іншим, гравці обмінюються аркушами. Далі кожен пише відповідь на питання «Коли?». (Наприклад – торік). Листочки знову загинаються, гравці передають їх один одному. Таким чином всі мають відповісти на запитання «Де?», «З ким?», «Що робили?», «Що їм сказали?», «Чим все скінчилося?» - після кожного слова листочки загинаються, гравці обмінюються. В фіналі кожен з гравців розгортає свій аркуш та зачитує «нісенітницю», яка вийшла з цієї колективної творчості. Наприклад: Слон торік в дитячому садочку разом із пожежником грали на барабанах. Їм сказали: «Геть звідси!». Вони пішли їсти морозиво.
6. Крапки
Крапки - гра на кмітливість для двох або чотирьох чоловік. Однак найкраще грати тільки вдвох. Для цієї гри вам знадобиться чистий папір і стільки ручок, скільки гравців. Мета гри в тому, щоб з'єднати намальовані лінії в квадрати, той гравець, який створить найбільшу кількість квадратів, виграє гру.
Для початку створіть поле на чистому аркуші паперу, намалюйте горизонтальні і вертикальні лінії з маленьких крапок на однаковій відстані одна від одної. Дуже швидка гра складалася б з десяти уздовж і десяти крапок поперек. Ви маєте зробити поле яким завгодно великим або маленьким, в залежності від рівня гри і числа гравців.
Як тільки поле створено, кожен гравець по черзі робить хід, малюючи по одній лінії відразу, що з'єднує дві точки. Точки можна з'єднувати по горизонталі або по вертикалі, але іноді - по діагоналі. Як тільки гравець закінчує квадрат, він ставить свої ініціали всередині квадрата і отримує наступний хід, і так далі, поки йому вдається створювати квадрат за допомогою однієї додаткової лінії.
У цій грі можливі дві стратегії: по-перше, можна заважати противникам створювати квадрати. По-друге, можна формувати поле так, щоб мати можливість створювати велике число квадратів за допомогою однієї додаткової лінії.
Танчики
Два гравці малюють по 7-10 танчиків або зорельотів, кожен на своїй половині подвійного листа зошита (краще не в клітинку, а в лінійку або порожнього А4). Розставивши армію, гравці починають обстрілювати один одного в такий спосіб: постріл малюється на своїй половині поля, потім лист складається рівно посередині, і постріл, видимий напросвіт, відзначається на другій половині поля. Якщо він зачепив танк, той підбитий (друге підбиття фатальне), а якщо потраптв точно в нього, танк відразу знищений.
Кожен вдалий постріл дає право на наступний - в деяких версіях гри, не можна стріляти наступним пострілом в той же танк.
Перемагає, звичайно, той, хто першим розстріляв армію суперника.
Коментарі
Дописати коментар